Main Content

ViOn chce virtuálne vypredať duel so Zenitom a pomôcť v boji s vírusom

piatok, 10. apríl 2020 12:21 | Autor: TASR

FC ViOn Zlaté Moravce – Vráble
FC ViOn Zlaté Moravce – Vráble | zdroj: TASR

Zlaté Moravce 10. apríla (TASR) - Futbalový klub FC ViOn Zlaté Moravce - Vráble sa rozhodol pomôcť ľuďom v prvej línii boja proti koronavírusu a pokúsi sa virtuálne vypredať svoj štadión na zápas z predkola Pohára UEFA 2007 proti Zenitu Petrohrad.

Prvý duel 2. predkola sa odohral v auguste 2007 a domáci ho po otvorenej partii prehrali 0:2. Fanúšikovia vtedy vypredali štadión a na tribúny ich prišlo 3368. Pripomenúť si ho môžu i pamätnou vstupenkou, ktorú dostanú vo forme PDF na email po zakúpení domáceho zápasu v symbolickej cene tri eurá. V prípade, že chcú podporiť myšlienku inou sumou, môžu tak urobiť dobrovoľne vo výške 15, 25 a 50 eur, čím sa zaradia medzi bronzových, strieborných a zlatých podporovateľov. Každému, kto podporí túto myšlienku, príde zároveň aj poďakovanie od klubu.

Predaj lístkov v počte kapacity štadióna spustili v piatok 10. apríla a bude výlučne na stránke fcvion.maxiticket.sk. Pamätná vstupenka bude dostupná do 10. mája, v prípade vypredania štadióna môže byť predaj ukončený skôr.

Klub ihneď po skončení predaja lístkov celou sumou pomôže tým, ktorí to potrebujú najviac. Konkrétne Kongregácii bratov tešiteľov Zlaté Moravce, kde je zriadená lôžková časť pre prípadnú nákazu silových zložiek. Táto organizácia zároveň v spolupráci s mestom poskytuje sociálne slabším ochranné rúška, dezinfekčné prostriedky či zabezpečuje jedlo.

"Už skôr naši fanúšikovia, ale i ďalší ľudia z prostredia nášho klubu a v neposlednom rade samotní hráči dokázali, že sa vedia zomknúť a pomôcť ľuďom v núdzi. Počas premiérového vydania talkšou Večer s ViOn-om sme 22-ročnému Matúškovi Pechovi, ktorý trpí svalovou dystrofiou, odovzdali šek so sumou viac ako tisíc eur. Radi by sme pomohli ďalším, ktorých kríza spôsobená vírusom postihla najviac. Tentoraz sa síce neuvidíme osobne, ale napriek tomu, z pohodlia domova, sa dá symbolickou čiastkou prispieť na dobrú vec. Neprichádzame s ničím novým, virtuálne vstupné sa ujalo v susednom Česku. Inšpirovali sme sa a využili na pomoc atraktívny a azda najväčší súboj ViOn-u vo svojej histórii – proti slávnemu ruskému veľkoklubu Zenitu Petrohrad. Myšlienka zosilnela ešte viac, keď sa ozval kapitán Tomáš Ďubek s otázkou, či sme nad niečím podobným nepremýšľali. Nápad tak ide od nás všetkých. Radi pomôžeme ľuďom, ktorí to v ťažkej situácii potrebujú," uviedol v tlačovej správe klubu PR a event manažér Peter Žember.